با نکات مهم حین اجاره خودرو آشنا شوید (3)

با نکات مهم حین اجاره خودرو آشنا شوید

امروزه شاهد هستیم که روز به روز افراد بیشتری، به اجاره خودرو علاقه مند میشوند. کرایه ماشین در شهر یا کشور های دیگر میتواند باعث لذتبخش تر شدن سفر شما شود. چرا که در این صورت شما سوار خودرو خواهید شد و در هر زمانی که خواستید میتوانید از جاذبه های گردشگری و یا تفریحی شهر مورد نظر دیدن کنید. به همین سبب نیز درصد بالایی از مسافران به جای استفاده از سرویس های حمل و نقل مانند اسنپ و تاکسی، خودروی مدنظر خود را کرایه میکنند. نکته مهم آن است که حتما باید قبل از اجاره ماشین مورد نظر، برخی نکات را بدانید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

در ادامه این مقاله سعی داریم تا شما را با نکات مهم حین اجاره ماشین آشنا کنیم و ویژگی های یک خودرو خوب در سفر را خدمت شما عرض کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بررسی اعتبار شرکت اجاره خودرو

نخستین موردی که حتما قبل از اجاره خودرو بدون راننده باید به آن دقت کنید، اعتبار شرکت مورد نظر است. امروزه به لطف گسترش اینترنت و دسترسی عموم مردم به آن، پیدا کردن شرکت هایی که در زمینه رنت ماشین فعال هستند، کار سختی نیست. به همین دلیل هم پیشنهاد میکنیم تا حتما قبل از مراجعه به آنها و اجاره کردن خودرو، از معتبر بودن آنها اطمینان حاصل کنید. برای این کار نیز میتوانید در اینترنت سوابق کاری شرکت و همچنین اعتبار آن را بررسی نمایید.

به عنوان مثال در صورتی که قصد اجاره ماشین عروس دارید، بهتر است از شرکت هایی خودرو مورد نظر را کرایه کنید که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت میکنند.

ظاهر و موتور خود را به خوبی بررسی کنید.

یکی از نکات مهم حین اجاره خودرو، بررسی موتور و بدنه ماشین است. در صورتی که شما قرارداد را امضا کنید، دیگر تمامی مسئولیت های خودرو به عهده شما میباشد. همانطور که در مقالات قبلی نیز خدمت شما عرض کردیم، در صورتی که خودرو را تحویل بگیرید و آسیبی به آن وارد شود، مسئولیت جبران خسارت به عهده فرد اجاره کننده میباشد. به همین سبب هم پیشنهاد میکنیم تا حتما از سلامت بدنه و موتور ماشین اطمینان حاصل نمایید.

همچنین اگر پس از عقد قرارداد، خودرو دچار مشکل فنی شد، به سرعت با کارشناسان شرکت مربوطه تماس بگیرید و مشکل را به آنها گزارش دهید. کارشناس شما را راهنمایی کرده و به این صورت قادر خواهید بود تا به راحتی از خدمات بیمه و پشتیبانی شرکت استفاده کنید.

اجاره خودرو مناسب

از دیگر نکات مهم حین اجاره خودرو، انتخاب ماشین مناسب است. درصد بالایی از مراجعه کنندگان تنها به بودجه خود دقت میکنند و اصلا به نیاز های خود توجهی ندارند. دقت داشته باشید که خودروی مورد نظر برای چندین روز آینده به عنوان خودروی شخصی شما خواهد بود. به همین دلیل هم باید به طور کامل با ماشین احساس راحتی کنید. این نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که از خودروی اجاره ای برای مسافرت استفاده نمایید. در این صورت به عوامل بسیار بیشتری علاوه بر پول اجاره باید دقت کنید.

در صورتی که قصد اجاره خودرو برای مسافرت را دارید، حتما میزان مصرف سوخت و راحتی آن را در اولویت قرار دهید. چرا که هزینه بنزین به عهده شما بوده و به همین دلیل هم هر چه خودرویی که اجاره کرده اید مصرف بیشتری داشته باشد، به همان میزان نیز هزینه های شما افزایش خواهد یافت.

به طور کلی بهتر است تا حین اجاره خودرو با راننده و یا بدون راننده به نکاتی مانند ایمنی خودرو، مصرف سوخت، راحتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی خوب و… توجه کنید. همچنین هدفی که از اجاره خودرو دارید نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال در صورتی که از ماشین قصد دارید برای تردد های درون شهری استفاده کنید، میتوانید با بودجه ای کمتر، خودرویی اقتصادی را کرایه کنید، اما چنانچه قصد دارید تا برای مراسمات عروسی ماشینی اجاره نمایید، نیاز به یک خودرو لوکس و لاکچری خواهید داشت.

قیمت نهایی و نحوه پرداخت

شما به منظور اجاره خودرو دو راه پیش روی خود دارید. میتوانید از شرکت هایی که مالک خودرو های اجاره ای هستند، ماشین اجاره کنید. همچنین میتوانید از سایت و یا اپلیکیشن هایی که به عنوان واسطه عمل میکنند نیز کمک بگیرید. شرکت هایی که مالک خودرو هستند، دارای قیمت مصوب برای اجاره ماشین هستند. از طرفی دیگر در سایت و اپلیکیشن های واسط، افراد قیمت های دلخواه خود را قرار میدهند.

در هر صورت حتما قبل از امضای قرارداد و دریافت ماشین، روی قیمت و نحوه پرداخت وجه به توافق برسید. چرا که در غیر اینصورت ممکن است ناخودآگاه دچار مشکلات حقوقی شوید و مسافرت به کام‌تان تلخ شود.

توجه به باک ماشین قبل از اجاره خودرو

مقدار بنزینی که در باک خودرو وجود دارد شاید در ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشد، ولی همین مورد به ظاهر کوچک، ممکن است در آینده و حین تحویل خودرو برای شما دردسر آفرین شود. قبل از تحویل گرفتن خودرو حتما به مقدار بنزینی که در باک وجود دارد دقت کنید. چرا که برخی از شرکت های اجاره خودرو بدون راننده، قانونی دارند که طی آن فرد اجاره کننده ماشین باید حین بازگرداندن خودرو باک آن را پر نماید.

با نکات مهم حین اجاره خودرو آشنا شوید (1)
با نکات مهم حین اجاره خودرو آشنا شوید (1)

آشنایی کامل با قوانین شرکت

همانطور که در بخش بالایی نیز خدمت شما عزیزان عرض کردیم، شما میتوانید خودرو را از اشخاص حقیقی یا حقوقی اجاره کنید. به هر صورت قبل از امضا کردن قرارداد حتما به قوانین شرکت آشنایی کامل داشته باشید. به عنوان مثال برخی از شرکت های فعال در این حوزه، تردد خودرو در جاده های خاکی را ممنوع میدانند. در صورتی که فرد اجاره کننده ماشین نیز آن را وارد جاده خاکی کند، شرکت با استفاده از GPS متوجه شده و مطابق دستورالعمل، شخص اجاره کننده را جریمه خواهد کرد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نکات مهم حین اجاره خودرو آشنا کنیم. دقت داشته باشید که حتما قبل از امضای قرارداد به نکاتی که در بخش های پیشین مقاله اشاره کردیم، توجه کنید. در این صورت میتوانید سفری بسیار لذتبخش را برای خود و خانواده‌تان بسازید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *