آشنایی با عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا که تا کنون تولید شده ‌اند (1)

آشنایی با عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا که تا کنون تولید شده ‌اند

آشنایی با عجیب ترین ماشینهای دنیا که تا کنون تولید شده اند

در صنعت خودروسازی رقابت شدیدی بین شرکت‌ های مختلف برای تولید عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا شکل گرفته است. هر کدام از این شرکت ‌ها در تلاش ‌اند که عجیب‌ ترین خودرو را طراحی و روانه بازار کنند. گاهی اوقات ماشین ‌هایی طراحی می‌ شوند به دلیل طراحی عجیبی که دارند، همه را شگفت ‌زده می ‌کنند.

خوب است بدانید در دهه‌ ۱۹۵۰و ۱۹۶۰ میلادی رقابت بر سر ساخت عجیب ‌ترین ماشین دنیا آغاز شد. در این سال ها اروپایی‌ ها به علت حضور در جنگ جهانی دوم ورشکست شده بودند و بیشتر از خودروهای ارزان و کوچک استفاده می‌ کردند. به همین دلیل خودروسازان با تولید میکرواتومبیل ها برای رفع نیاز اروپایی‌ ها، سرآغازی برای تولید عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا شدند. در ادامه‌ این مقاله شما را با عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا آشنا می‌ کنیم.

دلفین سیاه

دلفین سیاه یک خودرو با طراحی منحصر به فرد است که شبیه به یک دلفین طراحی گشته. این خودرو برای جلب توجه ساخته شده و دارای ویژگی ‌های برجسته ‌ای است که آن را از سایر خودروها متمایز می‌ کند. برخی از ویژگی ‌های بارز دلفین سیاه عبارتند از:

طراحی آیرودینامیک این خودرو کمک می ‌کند تا مقاومت هوا به حداقل برسد و عملکرد بهینه‌ ای در سرعت ‌های بالا داشته باشد. این طراحی همچنین به بهبود مصرف سوخت کمک می ‌کند و خودرو را پایدارتر و ایمن ‌تر می ‌سازد.

ظاهر این خودرو شبیه به یک دلفین است که هم باعث جلب توجه می ‌شود و هم یک احساس خاص و متفاوت را به راننده و سرنشینان منتقل می ‌کند. خطوط منحنی و ساختار بدنه به گونه‌ ای طراحی شده ‌اند که جذابیت بصری بالایی داشته باشند و در هر جایی که ظاهر می‌شود، توجه‌ها را به خود جلب کنند.

دلفین سیاه مجهز به تکنولوژی ‌های پیشرفته ‌ای مانند سیستم‌ های ناوبری هوشمند، سیستم ‌های ایمنی مدرن و امکانات رفاهی متعدد است که تجربه رانندگی را لذت ‌بخش ‌تر می ‌کند.

نورمن تیمبز

این خودرو به عنوان یکی از خاص ‌ترین خودرو‌ها در سال ۱۹۴۵ طراحی و تولید شد. از ویژگی ‌های بارز خودروی نورمن تیمبز این بود که هیچ دری نداشت و باید از سقف وارد خودرو می شدند. قسمت جلویی خودرو و چراغ‌ های آن خنده دار طراحی شده بود. بنابراین این خودرو یکی از عجیب ‌ترین خودروها در صنعت خودروسازی به شمار می ‌رود.

نیسان

در کشور ما برند نیسان نزد همه افراد شناخته شده می باشد. خوب است بدانید نیسان پولسار یکی از ماشین ‌های این برند در رقابت با عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا در سال ۱۹۸۴ روانه بازار شد.

این ماشین برخلاف دیگر ماشین‌ های عجیب دنیا ظاهری عجیب و ناموزون نداشت و بیشتر شبیه به اسباب بازی بود. این خودرو از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و یکی از عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا به شمار می آید که در آمار فروش توانسته موفق عمل نماید.

پونتیاک آزتک

پونتیاک آزتک به هیولای پلاستیکی معروف است. این خودرو در آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ به فروش می ‌رسید. قسمت جلویی و دو طرف این خودرو شبیه به خودرو های تصادفی است و حدود نیم متر پایینی خودرو را یک قسمت پلاستیکی در بر گرفته که چهره زشتی به خودرو بخشیده است. تنها حسن پونتیاک آزتک این امر می باشد که یکی از بازیگران آمریکایی والتر وایت در سریال از این مدل خودرو استفاده کرده است.

پنجاه

پیل پی پنجاه تنها سه چرخ دارد و یک نفر هم به زور در آن جا می‌ شود. این خودرو در سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۵ تولید و به بازار عرضه شد و توانست مشتریان خود را هم پیدا کند. خودروی پیل پی به عنوان کوچکترین خودرو در کتاب ‌های گینس ثبت شده است و امروزه هم در کلکسیون ‌ها مدل ‌هایی از این خودرو خرید و فروش می‌ شود.

آشنایی با عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا که تا کنون تولید شده ‌اند (4)

کرایسلر توربین

خودروی کرایسلر توربین به جای استفاده از موتور احتراقی، از یک جفت توربین استفاده کرده‌ است تا به کمک این توربین ‌ها انرژی مورد نیازش را تامین کند. حدود دویست نسخه از این خودرو طراحی شد که با توجه به ظاهر عجیبی که داشت همه‌ دویست نسخه آن به فروش رسید.

فیات مولتی پلا

هر یک از شرکت ‌های خودروسازی، برای ساخت عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا توجیه خاصی داشتند. به عنوان مثال هدف از طراحی بی ام و، چراغ‌ های جلوی پاپ آپ این خودرو بود. همچنین فیات زمانی که مولتی پلا را طراحی و روانه بازار کرد، بر این اصل معتقد بود شاید دو چراغ جلو برای روشنایی مسیر کافی نباشد.

 به همین دلیل از شش چراغ برای جلوی خودرو استفاده کرد که دو تا از چراغ های آن روی پنجره نصب شده بود. همین موضوع باعث شد علاوه بر اینکه عجیب ‌ترین ماشین‌ دنیا باشد، زشت‌ ترین ماشین دنیا هم تلقی شود. در نتیجه این خودرو مورد بی ‌توجهی کاربران قرار گرفت و در حال حاضر نسخه ‌های اندکی از مولتی پلا در جاده‌ ها مشاهده می‌ شود.

گیلدا اکستریم لاین ایکس

هدف سازندگان خودروی گیلدا اکستریم لاین ایکس، ساخت یک خودروی آیرو دینامیکی بود. به همین دلیل بدنه‌ این خودرو را کاملا کشیده و تخت طراحی کردند. بسیاری از خودروسازان تلاش نمودند که خودرویی شبیه گیلدا اکستریم لاین ایکس بسازند اما تلاش آن ها به نتیجه نرسید. در نتیجه این خودرو مقبولیت گسترده ‌ای پیدا نکرد.

لامبورگینی

طراحی و تولید یک ماشین لوکس و همچنین عجیب کار چندان راحتی نیست. لامبورگینی یکی از ماشین‌ های لوکس و عجیب است. این ماشین یک خودروی تجاری و نظامی بوده که برای استفاده عموم ساخته شده است. همچنین یک شرکت ایتالیایی برای شرکت در یک مزایده این خودرو را توسعه داد. خوب است بدانید لامبورگینی علاوه بر مدل ‌های نظامی، مدل غیر نظامی نیز تولید می کند که سیستم صوتی، تهویه مطبوع، صندلی ‌های چرمی و…. دارند.

آشنایی با عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا که تا کنون تولید شده ‌اند (3)
آشنایی با عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیا که تا کنون تولید شده ‌اند (3)

خلاصه مطلب

مهندسان خودروسازی طی قرن‌ های بیست و بیست و یکم عجیب ترین ماشین‌ های دنیا را طراحی و روانه بازار کردند. در حال حاضر رقابت بر سر تولید عجیب ترین ماشینهای دنیا کمرنگ شده است و به خودروسازان اجازه تولید خودروهای عجیب‌ و شگفت ‌انگیز داده نمی شود.

از این رو امروزه در جاده ‌ها کمتر از گذشته ماشین‌ های عجیب مشاهده می‌ گردد. در این مقاله با تعدادی از خاص ‌ترین و عجیب ‌ترین ماشین‌ های دنیاآشنا شدیم. هر یک از این خودروها ویژگی ‌های منحصر به فردی دارند که باعث می ‌گردند از سایر هم نسلان خود متمایز شوند.

به عنوان نکته آخر خوب است بدانید می توانید برای اجاره خودرو بدون راننده و با راننده از مجموعه ما کمک بگیرید و پس از استعلام قیمت اجاره خودرو با راننده، برای اجاره خودرو مد نظرتان اقدام نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *