اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی؟ کدام به صرفه تر است؟ (4)

اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی؟ کدام به صرفه تر است؟

امروزه سر خط مهمترین اخبار روز دنیا، محیط زیست و گرمایش روزانه کره زمین است. کارشناسان محیط زیست یکی از دلایل آلودگی هوا و افزایش میزان گاز های گلخانه ای را خودرو های بنزینی میدانند. به همین سبب هم درصد بالایی از شرکت های خودروسازی به سمت تولید ماشین های برقی یا هیبریدی در حال حرکت هستند.

اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی؟

 

افراد زیادی که قصد اجاره خودرو و دارند به دفتر ما مراجعه میکنند، بین اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی مردد هستند. در ادامه سعی داریم تا مزایا و معایب هر یک را به طور کامل بررسی کنیم و ببینیم در کشور ما اجاره و یا حتی خرید کدام یک از این ماشین ها مقرون به صرفه تر است؟

در ابتدا و قبل از بررسی هر یک از خودرو ها، نکته مهمی که در مورد خودرو های هیبریدی باید دقت کنید این است که این ماشین ها تمام برقی نیستند. بلکه اتومبیل های هیبریدی دارای دو موتور هستند که یکی از آنها بنزینی و دیگری برقی میباشد. به همین دلیل هم نیازی به شارژ شدن ندارند و حین حرکت موتور بنزینی، موتور برقی را شارژ خواهد کرد.

تفاوت های عمده خودرو های بنزینی و هیبریدی

همانطور که میدانید خودرو های بنزینی و هیبریدی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که قبل از اجاره خودرو بدون راننده حتما باید به آنها دقت نمایید.

تامین انرژی

نخستین و واضح ترین تفاوت این دو نوع از ماشین در منبع تامین انرژی آنها است. خودرو های بنزینی دارای موتور های احتراق درونی هستند و با ترکیب هوا و سوخت، انرژی مورد نیاز خود را تامین میکنند. ماشین های هیبریدی از طرفی دیگر همانطور که گفتیم دارای دو موتور هستند و میتوانند از هر دو موتور خود برای تامین انرژی استفاده کنند.

مصرف سوخت

بی شک یکی از فاکتور های مهم افراد قبل از خرید و یا اجاره خودرو با راننده ، مصرف سوخت آن است. امروزه قیمت بنزین در کشور ما گران بوده و اجاره خودرو هایی که مصرف سوخت بالایی دارند، چندان به صرفه نیست. به طور کلی این گونه میتوان گفت که خودرو های بنزینی نسبت به خودرو های هیبریدی در ترافیک و مکان های شلوغ، مصرف سوخت بیشتری دارند.

اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی؟ کدام به صرفه تر است؟ (1)
اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی؟ کدام به صرفه تر است؟ (1)

میزان آلایندگی

همانطور که در بخش های پیشین نیز خدمت شما دوستان عرض کردیم، در صورتی که میان اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی مردد هستید و مقدار آلایندگی هر یک نیز برای شما اهمیت دارد، بهتر است تا ماشین های هیبریدی را انتخاب نمایید. موتور های بنزینی پس از ترکیب سوخت و هوا در سیلندر، گاز های گلخانه ای مانند کربن دی اکسید تولید میکنند. این در صورتی است که ماشین هایی که هیبریدی هستند، به دلیل استفاده از موتور های برقی در کنار موتور های بنزینی، آلودگی کمتری را وارد هوا میکند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اگر قصد اجاره ماشین های هیبریدی را دارید، در صورتی که در ترافیک باشید، موتور بنزینی خودرو شما خاموش خواهد شد. چرا که موتور بنزینی، موتور هیبریدی ماشین را شارژ کرده و این موتور قابلیت تامین انرژی مورد نیاز خودرو را دارد. به همین دلیل هم مصرف سوخت شما بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

سرعت و شتاب

تا کنون تمامی مقایسه هایی که بین اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی انجام دادیم، مربوط به مقدار مصرف و هزینه های آنها بوده است. یکی از مزایای اصلی که باعث میشود تا افراد با وجود تمام مزایایی که خودرو های هیبریدی دارند، خودرو های بنزینی را انتخاب کنند سرعت و شتاب بالای آنها میباشد. با وجودی که صنعت خودروسازی تا این حد پیشرفت کرده، هنوز هم نتوانسته جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی پیدا کند و شتاب و سرعتی که خودرو های بنزینی دارند، نسبت به خودرو های هیبریدی بیشتر است.

البته خودرو های برقی اکنون در بازار وجود دارند که شاید رکورد های سرعت بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشته اند، اما نکته مهم این است که این خودرو ها تنها پس از چند دقیقه شارژ باتری‌شان تمام شده و نیاز به شارژ شدن دارند. این در صورتی است که خودرو های بنزینی این گونه نیستند و پس از یکبار سوخت گیری، میتوانید تا کیلومتر ها بدون نیاز به توقف مجدد حرکت کنید.

اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی؟ کدام به صرفه تر است؟ (2)
اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی؟ کدام به صرفه تر است؟ (2)

هزینه نگهداری؛ عاملی مهم قبل از اجاره خودرو های بنزینی و هیبریدی!

از دیگر عواملی که سبب تردید مشتریان به منظور اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی میشود، هزینه های نگهداری آنها است. خودرو های بنزینی مدت زمان بیشتری در جوامع انسانی وجود داشته اند و به همین دلیل هم میان تعمیرکاران جا افتاده اند. این در صورتی است که خودرو های هیبریدی جزو تکنولوژی های روز دنیا هستند و افراد کمی با طرز کار آنها آشنایی دارند. از طرفی دیگر هزینه تعمیر و نگهداری آنها نیز بسیار بیشتر از خودرو های بنزینی میباشد. البته به دلیل عملکرد کمتر موتور بنزینی در خودرو های هیبریدی، هزینه هایی نظیر تعویض روغن موتور و… کاهش پیدا میکند.

قیمت نهایی

با مشاهده عنوان بالا شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که قیمت نهایی چه تاثیری روی اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی دارد؟ در این بخش باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که هر چه قیمت خودرو بیشتر باشد، هزینه اجاره آن نیز بالاتر خواهد بود. به طور کلی در بازار امروز ایران، قیمت نهایی ماشین های بنزینی نسبت به خودرو های هیبریدی بسیار پایینتر است. اتومبیل های هیبریدی به علت استفاده از فناوری های روز دنیا، قیمت به مراتب بیشتری نسبت به ماشین های تمام بنزینی دارند.

جمع بندی

در انتها قصد داریم تا پاسخ سوال اجاره خودرو بنزینی یا هیبریدی را با توجه به نکات بیان شده در بخش بالا بیان کنیم. هر یک از خودرو های هیبریدی و بنزینی دارای مزایای خاص خود هستند و انتخاب میان آنها به سلیقه و نیاز های فرد بستگی دارد. ماشین های هیبریدی آلودگی کمتری تولید میکنند، مصرف سوخت پایینی دارند و تجربه رانندگی بهتری در شهر ها ارائه میدهند. بسیاری از افرادی که قصد اجاره ماشین عروس دارند، از خودرو های هیبریدی استفاده میکنند. از طرفی خودرو های بنزینی شتاب و سرعت بالایی دارند، مدل های بیشتری از آنها در بازار موجود است و هزینه خرید و اجاره آنها نیز مقرون به صرفه تر میباشد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *