اجاره خودرو در فرودگاه بهتر است یا کرایه تاکسی؟ (2)

اجاره خودرو در فرودگاه بهتر است یا کرایه تاکسی؟

سفر هوایی امروزه و در دنیای مدرن به عنوان یکی از محبوب ترین و امن ترین روش های مسافرت شناخته میشود. به همین سبب نیز روزانه تعداد زیادی از مسافران به فرودگاه وارد و یا از آن خارج میشوند. شاید دوراهی بزرگی که بیشتر مسافران در شهر های غریب با آن روبه‌رو میشوند این است که از تاکسی برای گشت و گذار در شهر استفاده کنند یا خودرو اجاره کنند؟

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با مزایای اجاره خودرو با راننده و یا بدون راننده در فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

چرا نباید از تاکسی های فرودگاه استفاده کنیم؟

ابتدا و قبل از بررسی مزایای اجاره خودرو در فرودگاه بهتر است تا معایب استفاده از تاکسی را خدمت شما دوستان معرفی نماییم.

نخستین مورد، از معایبی که استفاده از تاکسی برای مسافران دارد، کرایه نامعلوم آن است. فرض کنید شما در شرایطی به شهر مقصد رسیده اید که هوا بارانی میباشد. در این شرایط احتمالا نرخ کرایه تاکسی شما نیز افزایش خواهد یافت. همچنین موارد دیگری نظیر ساعت و تاریخ، تعداد مسافران و… نیز میتوانند روی نرخ نهایی کرایه شما تاثیرگذار باشند. ضمن اینکه معمولا به دلیل حجم بالای مسافرانی که قصد استفاده از تاکسی برای رسیدن به مقصد خود را دارند، برای تاکسی گرفتن به طور معمول باید زمان زیادی را صرف کنید.

با قرار دادن این مورد در کنار هزینه نامشخص و گران کرایه تاکسی، میبینید که استفاده از تاکسی های فرودگاه برای مسافرانی که تازه به شهر مقصد خود رسیده اند، چندان به صرفه نبوده و در این میان اجاره خودرو بدون راننده ، گزینه بهتری به نظر می‌آید.

کرایه خودرو در ذهن بسیاری از مردم جلوه خوبی ندارد. چرا که این افراد مدام به فکر این هستند که اگر با ماشین تصادف کنند چه میشود؟ یا اینکه هزینه اجاره اتومبیل بسیار گران است! در پاسخ به این افراد باید بگوییم که نگرانی های آنها درست و منطقی میباشد. البته این نکته را باید در نظر گرفت که برای اشخاصی که قصد ماندن برای مدتی طولانی در یک شهر را دارند، اجاره خودرو بدون راننده میتواند بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از تاکسی باشد.

مزایای اجاره خودرو در فرودگاه

اکنون که با دو مورد از معایب بزرگ استفاده از تاکسی به جای اجاره خودرو آشنا شدید، نوبت به بررسی و معرفی مزایای اجاره کردن ماشین است.

مشخص بودن مبلغ

شما پس از آنکه به نمایندگی و شرکت های اجاره خودرو در فرودگاه مراجعه کردید، میتوانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، خودروی مورد علاقه خود را برای اجاره انتخاب کنید. به این صورت مقدار هزینه ای که برای گشت و گذار خود در شهر خرج خواهید کرد، ساماندهی میشود. این در صورتی بود که اگر میخواستید از تاکسی برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید، نمیدانستید که چقدر باید پول خرج کنید. مهمتر از آن اینکه احتمالا مجبور بودید تا به مراتب هزینه بالاتری را نیز پرداخت کنید.

بیشتر مراکز اجاره خودرو، تخفیف های ویژه ای را برای مشتریانی که قصد اجاره طولانی مدت خودرو را دارند، قائل میشوند. به این صورت که اگر تعداد روز هایی که شما قصد اجاره ماشین را دارید، از حد مشخصی فراتر برود، تخفیف زیادی در مبلغ نهایی اجاره نصیب شما خواهد شد.

قابلیت انتخاب از میان انواع مختلف ماشین های متنوع.

همانطور که در بخش های پیشین نیز اشاره کردیم، شما در صورتی که به مراکز اجاره خودرو بدون راننده یا با راننده در فرودگاه مراجعه کنید، با مدل ها و انواع مختلفی از ماشین ها مواجه خواهید شد. همین عامل سبب میشود تا تمامی اقشار جامعه بتوانند نسبت به اجاره ماشین مدنظر خود اقدام نمایند. در این نمایندگی ها تعداد زیادی از خودرو های لوکس و لاکچری و همچنین خودرو های اقتصادی برای اجاره وجود دارد.

حتی در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد برای مراسمات عروسی، نسبت به اجاره ماشین عروس اقدام میکنند. این افراد اغلب به دنبال خودرو های لوکس بدون راننده هستند تا برای شب عروسی خود استفاده کنند. نمایندگی هایی که در فرودگاه هستند نیز ماشین های عروس را کرایه میدهند. البته که شما میتوانید خودروی لوکس مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از هماهنگی با شرکت اجاره دهنده، خودرو را با گل تزئین نمایید.

قابلیت اجاره خودرو برای مدت طولانی

در برخی مواقع ممکن است شما نیاز داشته باشید تا مدت زمان نسبتا زیادی را در یک شهر بمانید. در چنین شرایطی شاید قادر نباشید تا از خودروی شخصی خودتان در آن مدت استفاده کنید. در این صورت اجاره خودرو میتواند گزینه بسیار به صرفه تری نسبت به تاکسی گرفتن باشد.

هنگامی که به مراکز اجاره خودرو در فرودگاه مراجعه میکنید، قراردادی بین فرد اجاره کننده و شرکت تنظیم میشود که طی آن زمان شروع اجاره و زمان پایان آن مشخص است. شما میتوانید تا هر زمانی که میخواهید خودرو را اجاره کنید و هیچگونه محدودیت زمانی برای اجاره ماشین مورد نظر نخواهید داشت.

قابلیت تحویل خودرو در هر ساعت و مکانی

یکی از قابلیت هایی که شرکت های اجاره خودرو به مشتریان خود ارائه میدهند، قابلیت تحویل خودرو به آنها در مکان و زمانی است که مشتری میخواهد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که برای عودت دادن ماشین نیز شما میتوانید در هر زمانی و یا حتی در شهری غیر از شهر مبدا، ماشین اجاره ای را تحویل دهید. به این صورت در وقت شما بسیار صرفه جویی میشود.

اجاره خودرو در فرودگاه بهتر است یا کرایه تاکسی؟ (1)
اجاره خودرو در فرودگاه بهتر است یا کرایه تاکسی؟ (1)

مدارک و شرایط لازم برای اجاره خودرو

حالا که با مزایا و دلایل به صرفه بودن اجاره خودرو در فرودگاه آشنا شدید، قبل از مراجعه به نمایندگی های اجاره ماشین، مطمئن شوید که مدارک زیر را همراه خود دارید:

گواهینامه رانندگی با حداقل 6 ماه اعتبار

کارت ملی

گواهی اشتغال به کار یا مدارک مربوط به محل سکونت

چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو

همچنین سن فرد مورد نظر باید بیشتر از 20 سال باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا مزایای اجاره خودرو در فرودگاه نسبت به استفاده از تاکسی برای رفت و آمد را بررسی کنیم. اجاره ماشین با این وجود که مسئولیت زیادی را متوجه فرد میکند، ولی در عوض راحتی و رفاه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *