معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین باز ها هستند (1)

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین باز ها هستند

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین باز ها هستند

ماشین ‌های کلاسیک خودرو هایی هستند که با طراحی و فناوری ‌های مربوط به ادوار گذشته شناخته می شوند. معمولا ماشین های کلاسیک به خاطر زیبایی در طراحی، تاریخچه و کمیاب بودنشان مورد توجه بسیاری از کلکسیونر ها و ماشین باز ها قرار می‌ گیرند. این ماشین ها معمولاً بین دهه های 1920 تا 1970 معرفی و عرضه شده ‌اند که نمادی از فرهنگ و مهندسی را ارائه می دهند.

دهه ‌های 1950 و 1960 به عنوان دوران طلایی ماشین های کلاسیک شناخته شده که در آن دوره مدل هایی همچون شورولت کوروت، فورد ماستنگ و جگوار E-Type به بازار خودرو عرضه شدند. این ماشین ها با داشتن طراحی‌ های منحصر به فرد، موتور های قوی و عملکرد فوق العاده، جایگاه خاصی را در تاریخ خودروسازی به خود اختصاص داده اند. حال می خواهیم با هم به 10 مورد از ماشین های کلاسیک محبوب ماشین باز ها نگاهی بیندازیم و آن ها را معرفی نماییم تا هنگام اجاره خودرو با راننده هوشمندانه عمل نمایید.

فورد مدل T

فورد مدل T ساخت کشور آمریکا است که در سال 1908 توسط کمپانی فورد معرفی و به بازار خودرو عرضه شد. این ماشین کلاسیک به عنوان یکی از مهم ‌ترین ماشین های کلاسیک ادوار شناخته می شود. این خودرو به خاطر قیمت مناسب و تولید فراوان، توانست خودش را به عنوان یک وسیله نقلیه قابل خرید برای آحاد مردم تبدیل کند. مدل T با موتور 2.9 لیتری چهار سیلندر و طراحی ساده و مقاوم، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و بیش از 15 میلیون دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. این خودرو نمادی از انقلاب صنعتی و پیشرفت تکنولوژی در اوایل قرن بیستم می باشد.

رولز رویس فانتوم

رولز رویس فانتوم یک ماشین کلاسیک ساخت بریتانیا است که اولین بار در سال 1925 توسط کمپانی رولز رویس به بازار خودرو معرفی شد. رولز رویس فانتوم به خاطر طراحی لوکس و استفاده از مواد باکیفیت که معمولا با دست ساخته می شوند به عنوان خودرویی شیک و مجلل شناخته می‌ گردد. این ماشین با موتور 7.7 لیتری V12 و سیستم تعلیق پیشرفته، تجربه رانندگی دل پذیر و لذت ‌بخش را به وجود می آورد. این ماشین همچنان در مدل های جدیدتر تولید می شود و نمادی از تجمل و کیفیت برتر می باشد.

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین باز ها هستند (2)
معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین باز ها هستند (2)

جگوار  E-Type

جگوار E-Type در سال 1961 توسط کمپانی جگوار به بازار خودرو های کلاسیک معرفی و عرضه شد که ساخت کشور انگلستان است. این ماشین کلاسیک به عنوان یکی از زیباترین خودرو های کلاس خود در تاریخ خودروسازی می باشد. این خودرو با طراحی آیرودینامیک و داشتن کاپوتی طویل و کم ‌ارتفاع،  توجه بسیاری از ماشین دوستان را به خودت جلب کرده است. موتور 3.8 لیتری شش سیلندر و بعد آن موتور 5.3 لیتری V12، عملکردی فوق العاده را در سرعت و شتاب برای این ماشین به ارمغان آورده است. E-Type به دلیل طراحی منحصر به فرد و خاص خود، جایگاه ویژه ای را نزد کلکسیونر ها دارا می باشد.

فراری 250 GTO

250 GTOیکی از زیباترین و گران ‌قیمت ‌ترین خودرو های فراری است که بین سال ‌های 1962 تا 1964 تولید و به بازار خودرو عرضه شد. این ماشین کلاسیک به دلیل طراحی عالی و عملکرد مثال زدنی در مسابقات، به یکی از پرطرفدارترین ماشین های کلاسیک تاریخ تبدیل شده است. 250 GTO با موتور 3.0 لیتری V12 و شاسی ای با وزن سبک، توانست در مسابقات گوناگون موفقیت ‌های بسیاری را به دست آورد. خوب است بدانید فقط 36 دستگاه از این ماشین فوق العاده ساخته شده و هم اکنون به عنوان یکی از نایاب ‌ترین و با ارزش ترین خودرو های کلاسیک در جهان شناخته می شود.

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین باز ها هستند (3)
معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین باز ها هستند (3)

پورشه 911

پورشه 911 یکی از شناخته شده ترین ماشین های کلاسیک در جهان است که اولین بار در سال 1964 توسط کمپانی پورشه معرفی و به بازار خودرو عرضه شد. این ماشین کلاسیک به عنوان یکی از ماندگار ترین و پرطرفدار ترین ماشین های اسپرت دنیا شناخته می شود. 911 با طراحی منحصر به فرد و موتور شش سیلندر تخت (باکسر) در انتها خود، قادر به عملکردی بالا و دقیق می باشد. این ماشین در نسخه های گوناگون و با موتور های مختلف ساخته شده است.

آستون مارتین DB5

این خودرو که ساخت کشور انگلستان است در سال 1963 وارد بازار خودرو شد. این ماشین کلاسیک به دلیل حضور در سری فیلم های سینمایی جیمز باند بسیار مشهور و پرطرفدار می باشد. این مدل از آستون مارتین با دارا بودن موتور 4.0 لیتری شش سیلندر و طراحی دیدنی و لوکس، عملکردی فوق العاده و ظاهری مثال زدنی را به ارمغان آورده است. این خودرو در بین کلکسیونر ها بسیار محبوب می باشد.

مرسدس بنز 300 SL

300 SL ساخت کمپانی معروف خودروسازی بنز ساخت کشور آلمان می باشد که در سال 1954 عرضه شد. این ماشین کلاسیک به عنوان یکی از برجسته ‌ترین ماشین های اسپرت در جهان، شناخته شده است. این خودرو به دلیل دارا بودن درهایی به شکل پرنده (گالوینگ) و طراحی منحصر به فرد خود، توجه افراد متعددی را به خود جلب کرده است. 300 SL با موتور 3.0 لیتری شش سیلندر و تزریق سوخت مستقیم، از توانایی بی ‌نظیری در سرعت و شتاب برخوردار است.

بی ام و507  (BMW 507)

بی ام و 507 که در سال 1956 وارد بازار خودرو شده، ساخت کشور آلمان می باشد. این ماشین کلاسیک زیبا به عنوان یکی از کمیاب ترین  ماشین های کلاسیک کمپانی بی ام و شناخته می شود. این خودرو با طراحی لوکس و بدنه آلومینیومی، در بین ماشین باز ها بسیار معروف است. 507 دارای موتور 3.2 لیتری V8 و شاسی ای با وزن سبک می باشد.

شورولت کامارو

شورولت کامارو ساخت کشور آمریکا، نخستین بار در سال 1966 توسط کمپانی شورولت به بازار خودرو عرضه گشت و سریعا به عنوان یکی از پرطرفدار ترین ماشین های عضلانی آمریکا شناخته شد. کامارو با طراحی زیبا، موتور های V6 و V8 و عملکرد فنی بالا، جایگاهی ویژه در میان ماشین دوستان بدست آورد.

فورد Mustang

این خودرو نخستین بار در سال 1964 توسط کمپانی فورد به بازار خودرو عرضه شد که ساخت کشور آمریکا می باشد. ماستنگ با طراحی لوکس و قیمت مناسب یکی از پرطرفدار ترین ماشین های عضلانی است که در میان بسیاری از جوانان و دوست داران خودرو های اسپرت جایگاه ویژه ای را دارا می باشد. این ماشین با موتورهای قدرتمند V6 و V8 و عملکرد فنی فوق العاده، یکی از محبوب ترین خودرو های عضلانی آمریکا است.

جمع بندی مطالب

ماشین های کلاسیک به دلیل طراحی زیبا و ساختاری بی نظیر، طرفداران بی شماری را در میان ماشین باز ها و کلکسیونر ها دارا می باشند. چنانچه جز علاقه مندان این خودروها هستید و از توان مالی لازم برای خرید آن ها برخوردار نیستید، می توانید جهت اجاره خودرو اقدام نمایید و لذت رانندگی با انواع خودرو کلاسیک را از آن خود کنید. پروسه اجاره خودرو بدون راننده به شما امکان می دهد که با نهایت هزینه بتوانید از تجربه این لذت برخوردار شوید.

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *